Saturday, October 6, 2007

Ortaya Karışık -2-

Kurtlar Vadisi Pusu'yu hiç kaçırmam. Youtube denilen icat sayesinde ertesi gün izleyebiliyorum. Son bölümde Abdulhey (ya da Abduley) silahını Can Polat'ın ensesine doğrulttu. Orada da bitti. Zaten bu Abdulhey'den şüpheleniyoruz seyirciler olarak. Can Polat'ı satıyor sanki. Yalnız youtube'daki yorumlardan okuduğum kadarıyla satmazmış, daha önce de böyle yapmış ve hatta Polat bunu kullanarak içerideki köstebeği bulmaya çalışıyormuş. Hatta bazı arkadaşlar o kadar eminki bu konudan, onlara karşı çıkanların başta anneleri olmak üzere 1. dereceden akrabaları ile farklı şekilllerde münasebete girme isteklerini yazılı beyan ediyorlar.

---
----------

-Ben bu ay fazla harcadım!
--Ama 2 ay önce böyle değildi!
---Beş ay önce çok daha fazlaydı ama!

Dertlerinizin çaresi "regresyon". Hemen basit bir istatistik kitabı alıyoruz ve yanına bir de ekonometri kitabı koyuyoruz ve böylece geçmiş bilgilerimiz ışığında gelecekte ne kadar harcayacağımızı şimdiden hesap edebiliyoruz. Bunun için 1 sene boyunca düzenli olarak neye, ne kadar para harcadığınızı not almanız lazım. Bence 1 senelik bir süre yeterli. Bundan sonra bir model kuracaksınız. Bu modele beklenen enflasyon oranı vb. dışsal değişkenleri de ekleyince ev yapımı regresyon ile mutlu yarınlara koşacaksınız.

Baktınız olmuyor mu? Beni arayın... Hem bir çay içeriz hem de hata terimlerinizi küçültürüz.

----
-----------

Bizde adettir; bıçak parası! Doktor zaten döner sermayeden vurur parayı ama yine de dayanamaz ve "bıçak parası" diye bir rüşveti veririz.
Eğer mümkün olsa tüm hastaneleri McDonalds işletsin derdim. Hem hepsi bir örnek olurdu hem de bahşiş bile almayan güler yüzlü elemanlarla iletişim kurardık. Müşteri de her zaman haklı zaten...

---
-----------

Yıllar önce Başkent Üniversitesi'nin koridorlarında muhteşem rektör Haberal'ın şu özlü sözünü okumuştum. (Aynısı değil ama benzeri)

"Amacımız; Atatürk ilkelerine bağlı....... müşteri odaklı toplam kalite yönetimini benimsemiş bir eğitim kurumu..."
Bu ne demektir yahu? Müşteri odaklı ne demek! İnsanın yüzüne karşı da söylenmez ki bu!

No comments: