Wednesday, February 11, 2009

zorla

oyle, zorla yaziyorum. oysa yazacak oyle cok sey var ki; "neye yaradi ama" deyip birakiyorum. Surekli bir "sIkkinlik kisir dongusu" icindeyim. Cikiyorum sanki; ama sonra tekrar icindeyim. Sanirim alt kumelerinden cikabiliyorum sadece.
Gaykedi hatirlar: eskiden "iyi" yazardim. Severdim "atesli" konusmalari. Simdi, simdi ise bir bok yapasim yok. Konusmak istemiyorum, yazmak bir farkli geliyor. Bazen, eskilerden kalma aliskanliklardan olsa gerek, sinirlendigim siyasetcilere sovuyorum. Oyle bir esiyor iste, sonra tekrar ayni durgun sular. 26 mart 2007'de sildim her seyi. Ben o zaman cumleye rakamla bile baslamazdim. Sildim, sadece blogu degil hayata dair dusuncelerimin tamamini sildim; bekledim; yeniden yazdim. Ben eskiden asik falan olurdum, ciddi ciddi ilgimi cekerdi guzel insanlar. Ilgilenirdim, dusunurdum. Kafama bile takardim... Ama simdi, hicbir sey yok. Tutamiyorum biliyor musun sevgili insanlik, elimde tutamiyorum. Isteksizlikten mi yoksa beceriksizlikten mi emin degilim ama birisi p, digeri de 1-p olasilikla mumkun gibi geliyor bana. Emin degilim bu isin denklemi hakkinda; belki de bilinmeyen sayisindan daha az olduklarindan cozume ulasamiyorum bir turlu. Kismi turevleri bile uclarda veriyor sonuclari. Ya 1 ya da 0 olacaksin diyor. En iyisi tek olmak.

Ne istiyorum biliyor musun insanlik:
Sene 1993 olsun, denize gideyim Deniz'le. Iskeleden atlayalim. Aylardan Agustos olsun. Anneannem hayatta; "sirtin terlemis, ustunu degistir de oyle cik" desin. Muhallebi yemeden cikamayayim. Her gece 12'de salincagin basinda A. ile bulusayim, konusalim. Ve her gece saat 1'de F. ile sohbet edelim uykumuz gelene kadar.
Sonra 2001 olsun. Denizden doneyim; bir topun pesinde o kaleden bu kaleye kosalim. Kavaklarin altinda oturalim, ruzgar tozlari kaldirsin, gozlerimi kisayim. Yavas yavas acarken karsidan M. ile S. gelsin; birlikte balik tutmaya gidelim. Oltama vursunlar, her yem taktigimda vursunlar ama ben hep kacirayim. Eve dondugumde L. bana "Bu aksam hangi baliktan ziyafet cekecegiz?" deyip o sevimli yuzuyle gulumsesin. Aksam olunca F. gelsin, beni cagirsin, ben yemek yiyor olayim. Her zaman gec kalan ama elinden bir sey gelmeyen de ben olayim. C.'ye gidelim; O, N.'den alsin ben ise R.'den alayim kavunlu olanindan.

Hicbiri olmayacak ama...

2 comments:

Tugc said...

Bu blogu 1 sene sonra tekrar buldum galiba.

herackles said...

Dogrudur, 26 Mart 2007'de her seyi silmistim.
Sonrasi ortada...