Friday, October 17, 2008

Ucuzluk

Erkeklerden bahsediyorum. Ya ne olacakti? Kadinlarin durumu farkli. Pazar olmasa arz olur mu? Galbraith soyle anlatir paranin icat edilmesini "Lidyali kadinlar Drahoma biriktirebilmek icin kendilerini satmaya baslamislardi". Ne yazik ki hayat boyledir. (Nokta " " isaretinin hem icinde hem de sonunda olmaliydi biliyor musunuz? Bu, cok derin bir gramer kuralidir. Herkes bilmez. Ben de bilmiyordum, bakmayin. Ne zaman ki "bir kelime bir islem" programindaki sirma sakalli amcayi dinlemeye basladim, sonrasinda ogrendim. Garip degiller miydi? Ellerinde sozluk olan ve bir tanesi Sn.Omer Urundul`e benzeyen bu amcalar Turkcedeki tum kelimeler hakkinda ahkam kesme hakkina sahipti. Devlet televizyonu TRT onlara bu hakki vermisti. Velev ki amcalar "Kurt diye bir kelime yoktur" deselerdi? Aman Allah! Yetis Ahmediiiiim Altanim!!!)

Kadinlarin durumlari erkeklerdendir; midir? Kim alir kim satar? Kim nesini satar? Ne ilginc, ne aci. Gelismedik; medeniyet falan hikaye! Kadin satislari ile erkek satislari ortada. Hala "damsiz almayan" barlar; kadinlara indirim yapan swinger club`lar var. Oyleyse, kadin olmak "pay off"u fazla bir sey! Bunun sebebi de iyi bir kadin ile iyi bir erkegin sevisebilecegi insanlarin karsilastirilmasinda gizli. Iyiden kastim maddi anlamda; hani teyzeler der ya penyeler icin: "bunun yeri iyi" diye. Hah, iste ondan! Ben secerim, kadinin da penyenin de iyisini. Penye dedigin sunmeyecek iki yikamada; kadin da oyle degil mi? Sorarim; kim sever iki sevismede follos olmus kadini? Yapmayin; leyla mecnuna kaymiyor muydu? Hos degil ha! "kaymak" deyince hos gelmiyor da sevismek deyince daha "kibar" oluyor ha? Hadi ordan; birileri sevismek demis otekileri sikmek! Ayni sey kardesim. Dunyanin butun kadinlari, size sesleniyorum: Birlesin! Ayaklanin. Am-alariniz kiymetli. Kiymetini bilin; ucuza gitmeyin! Hayirdan oncedir bu amalar. Sonra da belkiler gelir...

"When I was a little boy I had a dream: called we police they should help." Bilir misiniz bu grameri? Bilmezsiniz tabi. Ogretmediler ki! Ahmet Buhan da ogretmedi matematik alistirmalari kitabinda. Zaten, bizim turistten anladigimiz koca memeli, sari sacli ve yesil gozlu; tek amaci sevismek olan ve bu amacla Turkiye`ye gelmis "orospu"dur. Elin "gavur"u neden gelsin kardesim? Neden gelsin Turkiye`ye? Sundan sevgili dostum: cunku ucuzdur. Yok yok; sadece peyniri zeytini degil insani da ucuzdur. Mesela 25 yasinda bir kurt 55 yasinda sisko bir ingilizle evlenmek ister: Kurtulus Ingiltere`dedir! Kurtar beni; save me baby! Kirac`in dedigi gibi dostlar: Yarinimdan umutsuzum, raziysan gel benimle...

Ya da eskilerin dedigi gibi: "inter arma enim silent leges"

No comments: