Thursday, August 23, 2007

Yine bir yemek, yine bir tarif!

.
PiLAV

Evet sekerler. Bugun size pilav yapmayi anlatacagim. Aslinda daha once yapmistim ama annem isteyince eski tarifin unutuldugunu dusunurek bir kere daha vermeye karar verdim.

Malzemeler;
- 1 adet bardak
- 1 bardak pirinc; jasmin olsun
- 1 bardak su
- 1 adet cay kasigi
- 1 cay kasigi tuz
- 1 adet yemek kasigi
- 2 yemek kasigi arpa sehriye
- yarim yemek kasigi tereyagi
- 1 adet pilav tenceresi
- 1 adet kapak
- 1 adet suzgec
- 1 adet ocak
- 1 adet kisik ates

Hazirlanisi;

Once bir bardak pirinc alinir, ayiklanir, yikanir ve suzulur.
Sonra tencere ocagin uzerine konulur. Icine yag atilir ve kisik ateste eritilir. Daha sonra icine arpa sehriyeler atilir ve rengi donunceye kadar cevrilir. Renk koru olanlar icin sehriyelerin bagimsizca fikirdadigi ani yakalamalarini tavsiye ederim. Birbirlerinden ayrilip da yag uzerinde gerdan givirdiklari zaman renkleri de donmus olur.
Akabinde pirinci ustune atin ve cevirmeye devam edin. Istege bagli olarak pirinci sicak suda 5 dakika bekletip de koyabilirsiniz ama ben oyle yapmiyorum. Bizim Seval yapar ama ben yapmam! Zaten onun pilavi hamur olur genelde.

Efendim, pirinci cevirirken baktiniz artik donmuyor ve yapisiyor tencereye, o anda suyunuzu atin. Fossss diye bir ses duymaniz lazim. Sesi duyduktan sonra icine tuzunu da koyup kapagi kapatin. Soyle bir 15 dakika sonra kapagini acip bir karistirin ve 5 dakika sonra altini kapatin.

Eskilerin bir de sirrini vereyim size. (sir oldugu icin malzemeler kismina yazmadim)
Tencereyi atesten alip kapagini kaldirin ama kapak bir kenarda dursun. Sonra uzerine eski bir gazete koyup kapagi da uzerine bastirarak oturtun. Hatta "plak, plik" gibi bir ses de duyarsa renk koru olan arkadaslar islem tamam demektir.
Bunu boylece bir 5 dakika daha bekletin.

Uzerine istege gore karabiber veya yanina yogurt ile servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun...

Not: Fotografi cektim ama filimlerin tab edilmesini bekliyorum. En kisa surede fotografini da tarayip koyacagim buraya.

Yorumlar:
Evde, size bu tarifi hazirlarken etraftan gelen yorumlari da yazmak istedim:

Kaynanam: Kiz suyunu az koydun sen onun. Hem ne bicim pirinc o oyle, pinokyonun burnu gibi. Nerden bulursun bu gavur icadi seyleri. Oglum isten gelecek de bunumu yiyecek!

Oglum: Anneeee yaa! Hani patates kizartacaktin. (Oglum, onun tarifini gecen hafta verdim. Bir daha ayni tarif olur mu? Sabret, gelecek ay kizartirim!)

Kizim: Anne ya. Bulent`in annesi de gelmek istiyor bir sonraki tarif icin. Internete hic cikmamis tarifleri.

1 comment:

gaykedi said...

bu pilavın içine kesme şeker gibi doğranmış ve kızartılıp yağı süzülmüş istediğin kadar patlıcan kat, olsun sana annemin yaptığı patlıcanlı pilav :)