Monday, September 10, 2007

Babacan ve yeni görevi

.
(Biz bir de bu Almanlarla 1.Dünya Savaş'ına girmiştik...)

-) Ülkemizdeki seçmenlerin %47'si onursuzdur! Nereden mi biliyorum? Çünkü kendilerini temsil edenlerin, kendileri adına onurlarını çiğnemesine sessiz kalmaktadırlar.

Hatırlar mısınız? Bak-an Babacan Kopenhag Havaalanında bekletilmiş, VIP'den alınmamış ve bir minibüs'ün içerisinde pozlar vermişti gazetecilere. (http://arsiv.sabah.com.tr/2006/11/16/siy114.html)

Ne demektir bu?

Diplomatik açıdan bir küçük düşürme ve alçak görme belirtisidir. Muhattap ülkenin bakanını kendi bakanına eşdeğer görmemektir.
Biraz dah açayım;
-Danimarka vatandaşları VİZESİZ girerken benim ülkeme, senin bakanın kapıda bekletmektedir.

Peki Bak-an Babacan ne yapmıştır?
Bekleyip ülkeye giriş yapmıştır.

Peki aynı dönemde, Washington'da aranmak istenen üst düzey bir komutan ne yapmıştır?
Aranmayı reddetmiş ve oteline geri dönmüştür. Bunun üzeri ABD'li yetkili kendisini otelinde ziyaret etmiştir.

Dış politika için böyle bir anlayış gereklidir... Lakin benim ülkem onursuzların çoğunlukta olduğu bir seçmen kitlesine sahiptir. Üzüntü vericidir çünkü ben de bu insanlarla aynı havayı solumak zorundayım!

Bu arada, Bak-an Babacanın 60. hükümetteki görevi neydi?
- T.C. Dış İşleri Bakanı Sn. Ali Babacan'ın özgeçmişi

Özgeçmişini okuduktan sonra bir miktar üzüldüm ve acıdım. Hatta "Ali Babacan'a Dış İlişkiler Dersi" kampanyası başlatarak bir miktar para toplamayı düşündüm. Siyasal'dan birkaç ders alıversin, yazıktır! Hem evine de yakın... Gidiverir Sn.Bak-an her sabah!


Bu arada;
Dışişleri dersi almak isteyenlere Sn.Kâmran İnan'dan kısa bir video. Özellikle 03:50'de anlattığı anısına dikkat ediniz!


No comments: