Saturday, September 29, 2007

Ciddi Yazidir!

Bilgi uretimi eklemsel bir yapi izleyerek sinifsal cozumlemeleri gerekli kilmistir. Icsel bilgilerin, gerek somuru sistemini guncel paradigmalar isiginda orgutleyen yapisi gerekse de sinifsal koklerinin sosyo-kulturel yapilardaki ortodoks politika yapilarina benzerligi, bazi marjinal dusunurlerin de liberal soylemerine zemin hazirlar.

Bilgi, gerek sistematik uretim orgusu gerekse de cikar catismalari odakli toplumsal ihtiyac mekanizmalari ile uretimini sinifsal ayrimdan ayri dusunemez. Bu da liberal ekonominin hem eklemsel hem de orgusel yapisini duzenler.
Marks`in bu noktadaki saptamasi hem sinifsal bilincin gelismesi hem de dikey uzmanlasmanin yatayi aktivize etmesini makul kilmaktadir.


Ne sacmaladim ben simdi?
Basit! Solcu oldugunu dusunen papagan iktisat bloglarinin bulasik suyunu taklit ettim. Hos, ciddi bir sallama oldu ama soyle meseleleri anlamayan insanlar eminim;

"-Vay be! Hakli bu adam!" demistir.

Bu ulkenin bir derdi grami dustukce fiyati yukselen ters orantili ekmek fonksiyonlari ise diger sorunu da okudukca solcu agzini kapan cahil papagan ekonomist-cik-leridir!


Not: O kadar sacmalamisim ki birkac "-ki, -de, -den" eki ile meseleyi ancak cozebildim.

1 comment:

batu said...

Ben de radikal iki'den kopyala-yapıştır yaptın sanmıştım.

Çok güzel "yapıştırmışsın". =)