Sunday, March 2, 2008

Kızarsınız, kızarsınıııız!

Şimdiki yazım eşi dostu böyle olanları kızdırmasın. Meseleye girmeyi düşünen birisi olarak duygularımı açıklıyorum sadece.

NLP, Koçluk vb işlere tavımdır. Bir halta yaramaz yalanlar dolusu olduğunu ve insanları "yolmak" için tasarlanmış gavur icadı olmaktan öteye gitmediklerini düşünürüm. Haaa, bunu düşünürken de "secret" gibi zaman kayıplarını izlemeden, memleketimizin "nadide" koçlarının kitaplarını okumadan demem. Çok ızdırap çektim o saçmaları okuyana kadar ama dayandım, ne de olsa bok atacaksan önce eline yüzüne bulaştırmalısın biraz da!

Herkes her haltı başaramaz. "Sen yapabilirsin", "İnsan yeter ki bir şeyi istesin" genellemeleri; sonra "kendinize şu 100 soruyu sorup sonra cevabını da buraya yazın" gibi mal işi, kapitalist toplum düzeni ile bağlantılı saçmalar bizim kültürümüz için uygun değildir ve kültürümüzü deforme eder. Ama 8-10bin USD kazanabilen amcaların ülkenin kültürü falan umrunda mı?

Bir kere efendim, bizim kültürümüzde kendini övmek; "ben şöyleyim, ben böyleyim" demek caiz değildir ki bence güzel de bir özelliktir. Ama bu havuzlarda yüzmüş insan kaynakları uzmanları kalkıp "hayattaki başarınızı anlatır mısınız?", "en iyi yönleriniz nelerdir" gibi saçma sapan sorular sorarlar.
Bir zamanlar "en zayıf halka" programı vardı. Zayıf olanı atarlardı giderdi. Yahu bizim kültürde en zayıf halkaya eş, dost, akraba zekât verir, yemek verir, çocuğunu okutur; kalkıp da başından siktir etmez! Öyleyse biraz aklımızı başımıza alalım da bu saçmalıkların ne anlama geldiğini bilelim.
Hayatında kasabasından dışarı çıkmamış ABD'li inek çobanı (CowBoy) için "abi taş olsa erir senin önünde" demek ne kadar bir şey ifade ediyorsa, bizim için de o kadar eder.

Şimdi nereden girdim ben konuya? Ben de yapacağım da ondan. Pazar payını elinde tutan kartel amcalarla önce atışmaya başlayacağım. Onların söylediklerinin yalan ve saçma olduğunu TÜİK ve DPT verileriyle ispatlayacak sonra karşı tezimi koyacağım ortaya. Kazandığım paranın bir kısmını da şehit ailelerine yardım olarak vereceğim. Türk işi "yaşam koçluğu" böyle olur!

Ya her şey bir yana; adam bana hayatın sırrını "secret" saçmalığı ile anlatmaya kalkıyor da bu çağda kimse ona ve müritlerine dönüp de demiyor;

-Amca o saç öyle dana yalamış gibi yandan ayrılıp da yapıştırlır mı?

No comments: