Tuesday, August 12, 2008

Empati ve Ermeni

Her zaman sevmem empati yapmayi. Sizi hareket ettirmez; kimildayamazsiniz. Hangi buyuk devlet tarih sahnesindeki yerini empatiye borcludur allasen?

Ermenistan ile olan mesele Hrant Dink ile daha bir gundeme oturdu. Kendini "ambargodan" sorumlu hissedenler Hocali Katliami`ni gormezden geldi.
Bir psikolojik savastir gidiyor. Onlarin ne yasadigi, sInIr komsumuzun dertleri, tasalari, yillar boyunca dost olmamiz ve hatta uzerine Yorgo Bacanos`dan esintilerle karismis duduk sesleri.
Abilerim, ablalarim; bunlar onlar degiller! Bir kendinize gelin!

Ermenileri sever misin?
Boyle sacma soru olur mu! Ulan elma mi bu ki severim deyince sevmis olayim hepsini. Kotu bir anin var mi diye sorsan, var derim. Galatasaray Lisesi`nde bir Daron vardi, dev gibi bir herif. Bir kere duvara dogru itmisti beni. Bak, o kotu bir aniydi ama benim aklimda "Bir Ermeninin itmesi" olarak kalmadi, Daron serefsizi olarak kaldi.
Amaaaa, sunu da yasadim. Sinemada bir cocuga memleketini sordugumda sessiz bir sekilde "Ermeniyim" demistim. Belli ki soylemekten cekiniyordu.

Peki, bu hikayeyi duyan Panter Emel kilikli dostlar; ne yapmaliyiz? Hemen kapilari acip onca ahlaksizligi ve onursuzlugu unutmali miyiz? Ya da bunu "diaspora" denilen; topraksiz, bayraksiz laf surulerinin uzerine mi atmaliyiz. E peki kardesim Fransa cumbabasini "soykirim aniti" dedikleri tarihi yalaninin onunde diken Ermenistan`in devlet buyukleri sucsuz mu?
Taaaaa Osmanli zamaninda yaptiklari ahlaksizligi tarihten ders almayarak yine ve bu sefer de Azeri kardeslerimize karsi yapan Rus destekli Ermenistan degil miydi?
Ulan niye bu kelli felli Ahmet Altan`lar, Mahcupyanlar bir gun kalkip da adam gibi Hocali Katliami uzerine yazmazlar!

E biraz dusunun kardesim artik!

Oyle orospu cocuklari var ki (e.g. Taner Akcam,Fatma Müge Göcek) bunlar bizim memleketin dilini konusup batiya yavsaklik ederek gecinirler. Bu arkadaslarin meslek hayatlari tek bir yalan uzerine kuruludur; Turkler yani biz, Ermenileri kestik. Hem de sirf Ermeni olduklari icin ne kadari varsa hepsini kestik.
Bunun yalan oldugu o kadar buyuk bir tarihi gercek ki; yine de bunu soylemekten utanmiyorlar. Isin ilginci, yalani soyledikleri yer yalani hazirlayanlarla ayni yer. Turkun Turke propagandasi diye dalga gecer ya gerizekali kose yazarlarimiz; bunlarin yaptigi da avrupalinin avrupaliya olanidir.

Bakiniz, bunun bir benzeri de nobelprize.org adresinin yotube sayfasinda ki resmi sitesinden de bulunabilir videosunda Orhan Pamuk icin, onemli isler yapan aydinlarin kimsenin soylemeye cesaret edemeyecegi seyler soyleyediginden dem vurup eklerler, Orhan Pamuk 30.000 Kurt olduruldu ve 1 milyondan fazla da Ermeni kesildi dedi ve mahkemeye cikti. Iste aslan yazar, kaplan aydin!

Ben bu tarz yalanlari 2 turlu degerlendiriyorum:
1. Turkiye`ye bok atmanin dunya uzerinde onemli bir is oldugu ve aslinda devletler bunyesinde hala sevilmedigimizi,
2. Bok atarak da olsa bizimle hala savastiklarini ve psikolojimizi bozmak icin cabaladiklarini cunku o kadar guclu oldugumuzu.

Dunya kahpe kardesim!
Benim,; yapilanlar hakkinda Ermenilerden de, Ermenistan`dan da dileyecek tek bir ozurum yoktur onlar da dilemedikce. Cunku Rusya`nin palazlamasiyla gelip Erzurum dibine kadar giren, milletin irzina gecen, camilerin icine erkekleri doldurup yakan kimdir ulan? Artik birisi de cikip soylesin ya! Onlar da yapti desin! Kesti, kiydi, irzina gecti, yagmaladi desin!!! Niye demiyorsunuz haysiyetsiz herifler!

7 comments:

delikanlı said...

"Hangi buyuk devlet tarih sahnesindeki yerini empatiye borcludur allasen?"
büyüklüğü hangi açıdan değerlendirdiğe bağlı,insan düzeyine de indirgeyebiliriz sanırım bunu.hocanın seni itmesine üzüldüm:)

gaykedi said...

herackles olaya çok siyah-beyaz bakmıyor musun? nerede griler? nerede mustafa kemal'i bile deli eden ittihat ve terakki?

bu saydığın aydınların bazı açıklamalarına çok kızsak da mesela bu konuda yok mu haklı oldukları şeyler?

herackles said...

Vallahi gaykedi, durmadan gidikliyorsun beni.
Su yazida siyah beyaz ne var? Adamlarin "siyah" demek disinda pek de tutarli olmadiklarini soylemeye calisiyorum sadece. Ben onlarin soylediklerini cope atalim demiyorum ki.

Kaldi ki, "cok kizsak" da dedigin aciklamalarinin tek taraftan ses verdigini soylemeye calisiyorum. Daha da ileri gidebilirim istesem ama gitmiyorum. Yazida degil ama gel bak sana burada gideyim, siyah-beyaz nasil olur gorelim:

--
- CIA ajanlarinin kefil oldugu Fethullah Gulen`in kapi kapi dolasarak "himmet" adi altinda topladigi vergi disi paralarla kurulan ve idaresi tamamen ona bagli olan Zaman Gazetesi`nde ordu ve milliyetcilik karsiti yazilar yazan birisi ne kadar guvenilir bir aydindir?
--

Bak! Isteyince sadece "siyah" bile bakilabilir ama bakmamaya ozen gosterdigim icin buralara girmiyorum, simdilik.

gaykedi said...

daha önceki konuşmalarımızdan bu konudaki görüşlerimi zaten az çok biliyorsun herackles, nazım hikmet'ten bir şiir ekleyerek konuyu kapatıyorum;

bakkal karabetin ışıkları yanmış
affetmedi bu ermeni vatandaş
kürt dağlarında babasının kesilmesini
fakat seviyor seni çünkü sende affetmedin
bu karayı sürenleri türk halkının alnına

herackles said...

Biliyorum tabi ki fikirlerini ama nazim hikmetin bu "siyasi" siirini de ciddiye alamiyorum...

Dedim ya, benim derdim o insanlarin hocali katliami hakkinda da yazi yazmalari. Yoksa kuru milliyetcilik ne beni tatmin eder, ne de benim fikirlerimi yansitir...

miso said...

O kadar riskli bir konu ki bu Herackles... Ama ben de gaykedi gibi biraz siyah-beyaz olduğunu düşündüm yazını okuduğumda. Bir de tabi bu konuya dair okuduğum şeylerin içimdeki bir sürü taşın yerini değiştirdiğini gördüm. Ben başta en siyah- en beyazdım çünkü.

Bir şey daha var: 1915 de, Hocali katliamı da suç. Peki birbirini örter mi? Karşılık olabilir mi?

Bütün bunları istedikleri gibi kullanan politikacılar mı? Onlarla tartışamam. Onların dilini konuşamam. Midem bulanır. Samimi biri gibi düşünmeye çalışırım yalnızca.

marruu

herackles said...

Sanirim bu yazinin bir uzerindeki yazi "politikacilar" konusunda fikir verecektir. Kaldi ki benim savundugum bunlarin ikisini ortmedigi. 1915 olaylari, Hocali ile uzaktan yakindan karsilasitirilamaz benim dusunceme gore. Cunku hocali bir katliamdir, oysa 1915 bir tehcir.

Yazar oldugunu iddia edenler, 1915 i abartip hocalidan hic bahsetmedikleri icin bogazlarina kadar siyasete batmislardir bence.


Aslinda yazida anlatmaya calistigim seyler senin de icinde oldugun durum itibariyle ozetlenmis.
Neden 1915 suc sence? Osmanli Devleti`nin, altinda bulunan azinliklardan birisinin yerini degistirmeye karar vermesi mi suc? Hangi yasaya gore? (Birileri kalkip insanliga gore falan demesinler de). Kime gore?
Dusunsene, imparatorlugunun altindaki azinlik bir gruptan sikayetcisin ve surekli dert aciyor basina. Ne yaparsin, imparatorlugun asli unsurunu mu gonderirsin, azinligi mi? Azinligi tabi ki. Onlar da oyle yapmislar.

Ama bati ne yapti biliyor musun? Sikayetci oldugu azinligi kesti! En yakin ornegi Tutisilerdir.

Hayir, ben ceddime cocuk katili yaftasi yapistirilmasini, gozleri donmus katil Avrupa tarihi ile bir tutulmasini kabul edemem cunku koca bir yalandir bu.