Friday, August 15, 2008

Ruh Adam

Uzun zamandir bilgisayarimda olan Atsiz`in bu onemli romanini bir turlu okumamistim. Bir kere basladim ama bilgisayarda oldugu icin okumak zor oluyordu. Her seye ragmen sonunda tekrar basladim ve ne kadar cok sey kacirdigimi uzulerek gordum. Gercekten cok degerli bir roman oldugunu dusunuyorum. Boyle bir romanin Atsiz tarafindan yazilmis olmasi ise ayri bir onem arz ediyor.

--
Bunlari dusunurken sunu da acikca soylemeliyim ki eger bir fikir anlamli ve degerliyse (ki deger kavrami subjektif oldugu icin "bana gore" diye eklemem lazim) kimden geldigi onemli degildir. Bu sebepledir ki gunahim kadar sevmedigim Apo`nun bir fikrini bile dikkate alabilirim.
Evet, bunu soyledim! Ama, ne yazik ki, az gelismis beyinlerin icerisinde soyleyebilecegim bir sey olmadigi icin uzun yillar dile getirmeyecegim bir fikir.
Tipki Selim Pusat`in kralci olmasi gibi bir sey...

2 comments:

gaykedi said...

kendisi hakkında "şu" satırlara geçen ay bir arkadaşın blogunda rastlamıştım :p

herackles said...

Eyvallah.
Kendisi hakkinda okumadigim bir sey (romanlarinin bazilari disinda ki okumayacagim da) kalmadi. Dolayisi ile fikirlerinden haberdarim ama romani, altta yazdigim siir hala cok guzel :)