Wednesday, August 6, 2008

Hrant Dink uzerinden kurtculuk ve dahasi!!!

Bu konuyla ilgili sasip kaldigim meselelerden bir tanesi onun olumunun acisini "sosyalist mucadelelerinde" yasatacaklarini soyleyen zirzoplardi.

Simdi de yeni bir sayfa kesfettim: Hranticinadaleticin.com yani Hrant Icin Adalet Icin.
Laf guzel, manali ve kimin yaptigina bakmaksizin onemli bir durusu temsil ediyor.

Simdi bunu kimin yaptigina bakiyoruz sayfadan ve sonuc husran. Kimmis biliyor musunuz bu isin arkasindaki aydinlik(!) gucler: Hrant`in arkadaslari. Sitede baska da bir sey soylenmiyor yazilar, dava bilgileri, kronoloji, gorseller ve onun icerisindeki su ilginc afis disinda:


Yanlis anlasilmasin; afisin Turkcesi, Ingilizcesi ve (sanirim) Ermenice olani da var ama Kurtcesi neden? Sebebi ne? Birileri de bunlari sorgulasa artik diyorum!!!
Tipki Hrant oldukten sonra sokaklara dokulen onca insanin eline kimin o suslu, kaliteli ve bir hayli masrafli olabilecek yuzlerce pankarti dagittigini sorgulamalari gerektigi gibi!!!

10 comments:

delikanlı said...

Bu afişin Kürtçe yazılmasından daha manalı bir şey olabilir mi,anlatmak istenileni gayet ii ifade eden birşey bu,azınlık olan "farklı" bi bireye yönelik akıl almaz bi şiddet var ortada buna yönelik yapılmış bi afişin mümkün olan her dille duyurulması demokrasi heveslisi makul insanlar için heyecan verici,bi nefret cinayetini,fazlasıyla nefrete maruz bırakılmış 'yine'azınlık bi halkın diliyle ifadesinden makul ne olabilir!fazlasıyla önyargılı buldum yazını,pankartın ingilizce yazılması da bu kadar rahatsız ediyor mu seni merak ediyorum.Düşüncelerini paylaştığın için sağol!

herackles said...

Ingilizce olmasi rahatsiz etmiyor cunku sitenin bir de ingilizcesi var.
Ermenice olmasi rahatsiz etmiyor cunku ermeniler "azinlik" olarak tanimlanmis ve olen kisi de bir ermeni.Yalniz kurtce olmasi rahatsiz ediyor cunku meselenin kurtce ile, kurtlerle uzaktan yakinda hicbir ilgisi yok. Var mi?

On yargili olmadigimi soylemek icin "benim de cok sevdigim kurt arkadaslarim var" ucuzlugunu yapmamaya da ozen gosterdigimi belirtirim. Acaba on yargili olan siz olabilir misiniz?

delikanlı said...

sitenin kürtçesi olsa kürtçe pankart olması da rahatsız etmeyecekti seni o halde,neyse ikimiz de düşüncelerimizi açıkladık,konunun polemiğe dönüşmesini istemediğim için burda sonlandırıyorum.kendine iyi bak

herackles said...

>>>sitenin kürtçesi olsa kürtçe pankart olması da rahatsız etmeyecekti seni o halde,

Boyle bir sey soylemedim ki.

>>>neyse ikimiz de düşüncelerimizi açıkladık

Sanirim siz bir adim fazla soylediniz kapanisi yaparken.

>>>konunun polemiğe dönüşmesini istemediğim için burda sonlandırıyorum.

Ama ya sonladirmadan soylediginiz sey? cevap hakki dogurmaz mi sizce?

--

Her seye ragmen baslattiginiz sohbeti bitirmenize de saygiyla yaklasiyor ve bir cevap olabilecek "dogrudan" bir fikir ve soru yazmiyorum. Yalniz ricam soylemedigim ve dusunmedigim seyleri soylemisim ve dusunmusum gibi algilamamaniz ki oylesi beni bir hayli uzer.

Sevgiler...

gaykedi said...

herackles kürtçe bu ülkede en çok konuşulan 2. anadil değil mi? kenan evren bile fikret bila'ya şunları söyleyerek günah çıkarıyor;

- 12 eylül'de bir hatamız da oydu. kürtçe konuşmayı yasakladık. şöyle yasakladık: konuşmalarda, mitinglerde, şurada burada kürtçe konuşulmayacak. okulda filan kürtçe tedrisat yapılamaz dedik. neden dedik? ben devlet başkanı'yken, bir köyde ilkokula gittim. üçüncü sınıfa mı, dördüncü sınıfa mı girdim, hatırlamıyorum. açtım kitabı, oku şunu dedim çocuğa. kem küm, çocuk okuyamıyor.

dördüncü sınıfa gelmiş, türkçeyi okuyamıyor. kızdım. orada söyledim. öğretmene döndüm, 'dördüncü sınıfa gelmiş, türkçeyi okuyamıyor, bu nasıl iş?' dedim. sonradan anlaşıldı ki, öğretmen de kürt. kürtçe yapıyor tedrisatı. döndüm ve kürtçe yasağını koyduk. kürtçe tedrisat yapılamaz dedik. ama, biraz ağır yasak koyduk. sonra bu yasak kaldırıldı, ama hataydı. hata olduğunu sonradan anladım.


kürtçe konusunda bugün ne düşünüyorsunuz?

- belçika'yı ele alalım. flamanlar ve valonlar kavga etmiyorlar. ben genelkurmay başkanı'yken kanada'ya gitmiştim. orada quebec bölgesine gittim. genelkurmay başkanı gezdiriyor. quebec'te lisan fransızca. tuhafıma gitti. 'kanada'da nasıl iş bu?' dedim. dediler ki, 'burası fransa'dan kalma bölge. sonra bırakmışlar, ama bir anlaşmayla, buradaki halkın kendi lisanı kabul edilecek, kendi lisanlarını kullanacaklar' denilmiş. bu bölgede devlet hizmetine gelecek bir vatandaş hem ingilizceyi, hem fransızcayı bilmek zorunda dediler. bölgede hizmet verecekse bu zorunluymuş. şimdi bizde de güneydoğu'da hizmet verecek memurun kürtçe de bilmesi lazım. katı tutumla olmaz bu iş.

herackles said...

Iyi de gaykedicim benim elestirim ne, senin cevabin ne?
(bunu soylerken Evren efendiden soz bile etmiyorum konu dagilmasin diye)

gaykedi said...

peki o zaman şöyle sorayım herackles;

kürtçe içerik bölücülük, terör propagandası v.s suç içermediği sürece seni neden rahatsız ediyor bağrına basman gerekmez mi? yoksa özellikle isveç'te çöreklenmiş kürt diasporasının denyolukları ve yaptıkları kürt ırkçılığı seni tiksindirdiği için mi bu kadar tepkilisin?

herackles said...

Hala anlasamadik. Sanirim anlamamanin sebebi de bu tarz yazi yazan denyolar yuzunden on yargilarinin olmasi.

Benim elestirdigim tek sey ki ben oyle gordugum icin soyledim: Hrant Dink`in olumu uzerinden kurtculuk yapilmasi.

gaykedi said...

o bannerin kürtçe olarak da hazırlanmasını kürtçülük olarak görüyorsun sanırım, benim için çok şüpheci bir yaklaşım bu herackles.

herackles said...

Sandigin sey tam da benim soyledigim sey! Sonunda!!! :)

vallahi sevgili gaykedi, Hran Dink olunce "Hrantin insan sevgisi sosyalist mucadelemizde yasayacak" diyenler icin de ayni seyleri dusunuyorum. Ne alakasi var senin sosyalist mucadelenle be kardesim!

Simdi tekrar bakalim meseleye:

1. Olen bir ermeni yani azinliktan bir gazeteci.
2. Site ingilizce ve Turkce hazirlanmis. Turkce olmasinin sebebi Turkiye ye hitabi, Ingilizce olmasi da dunyanin geri kalanina.
3. O afislerden bir tanesi de Ermenice hazirlanmis ki bence cok hos bir jest zira olen Ermeni!

Iste mesele buraya kadar harika. Ya bundan sonrasi? Kurtce`nin mesele ile ne alakasi var? Ya da kurtce hazirlanmasi neden? Bunun cevabi su olabilir mesela "Kurt halki da cok cile cekti"; eyvallah derim ama konuyla ilgisi ne? Daha bir cok sey soylenebilir ama kurtcenin kullanilmasinin makul sebebi ne olabilir? Ben bunu Hrant Dink`in uzerinden kurtcenin propagandasi olarak goruyorum.